Syftet med inspirationsdagen är att inspirera samt stödja personer som arbetar med internationell marknadsföring och rekrytering i deras professionella utveckling.
Registrering
Registrera dig via länk här. Registreringen är gratis och det är först till kvarn-principen som tillämpas. Eventet är öppet för personal vid svenska universitet/högskolor och myndigheter.
Tid: 9:30-16.00, följt av mingel
Plats: Kungliga myntkabinettet, Slottsbacken 6, Stockholm. Rum: Flygelsalen
Program
09.30 Välkomna
09.45 Uppdateringar från Study in Sweden-teamets marknadsförings- och rekryteringsaktiviteter
10.30 Fika
11.00 ”Marketing automation” för marknadsföring av högre utbildning, Phil Taza, Higher Education Marketing
12.15 Lunch
13.30 Lärdomar från digitalt kommunikationsarbete i Kina, Xin Dai, Svenska institutet
14.10 Fika
14.40 Vikten av användarupplevelsen i digitala kanaler, Flemming Lund Blixt, Adobe Experience Cloud
15.40 Frågor och avslut
16.00 Mingel
Frågor?
Kontakta [email protected]