Jobba hos oss

Svenska institutet är en statlig myndighet med cirka 130 anställda som arbetar för att öka omvärldens intresse och förtroende för Sverige genom att skapa relationer och samarbeten med andra länder.
Kollegor runt ett bord.

Som medarbetare hos oss bidrar du till att skapa samhällsnytta för alla som bor i Sverige. Vi är en innovativ och lyhörd myndighet som vågar testa nya saker och tar vara på erfarenheter och kompetenser. Vi har ett öppet förhållningssätt och genomsyras av en inkluderande attityd samt respekt för allas kompetens, åsikter och roller. Mångfald är en förutsättning för vårt uppdrag.

Vad erbjuder vi?

Som statlig myndighet erbjuder vi via kollektivavtal en del förmåner som extra semesterdagar, förmånlig föräldraledighet med föräldrapenningtillägg, hälsovård, tjänstepension och försäkringar.

Därtill erbjuder vi en modern arbetsmiljö, flexibla arbetstider och generösa friskvårdsförmåner.

Läs mer om villkor och förmåner för statligt anställda hos Arbetsgivarverket.

Intresserad av våra lediga tjänster?

Här hittar du våra lediga tjänster

Vi erbjuder även praktik

SI tar regelbundet emot praktikanter via bland annat Arbetsförmedlingen, universitet och högskolor. Vi annonserar lediga praktikplatser under lediga tjänster.

Är du sökande från Arbetsförmedlingen, kontakta din handläggare och be dem kontakta oss för matchning mot lediga praktikplatser.