Vad blir nästa steg för handels- och investeringsfrämjandet?

Svenska institutet (SI) har analyserat uppfattningen om Sverige i näringslivet på några av Sveriges viktigaste utlandsmarknader för export och investeringar. I samband med att resultatet presenteras arrangerar SI ett seminarium där även Business Sweden och Företagarna deltar.
Ett säte med en svensk flagg.

Madeleine Sjöstedt, generaldirektör för SI, Jan Larsson, vd för Business Sweden och Fredrik Östbom, samhällspolitisk chef för Företagarna utvecklar sina tankar om undersökningen.

Vad blir viktigt framöver i främjandet? Vilken betydelse har Sverigebilden för att främja handel och investeringar? På vilket sätt kan svenska företag dra nytta av varumärket Sverige i sin internationalisering? Vad ser panelen för trender för 2022?

Tid: Torsdag 2 december klockan 14–15
Plats: Virkesvägen 2, Hammarby Sjöstad, Stockholm.
Ta sig hit: Promenad från Tunnelbanan Gullmarsplan eller tvärbanan Mårtensdal.

Klicka här för att komma till anmälan som är öppen till och med tisdag 30 november. Där fyller du i om du planerar att delta på plats eller digitalt. Det finns ett begränsat antal platser på plats.

För dig som anmäler dig till att vara på plats fysiskt godtar du att kunna finnas med på bild och film som vi publicerar offentligt på digitala plattformar och i sociala medier.

Varmt välkommen till Svenska institutet!

Sofia Bard, chef för enheten för Sverigebildsanalys och moderator för seminariet 

Svenska institutet genomför löpande studier av bilden av Sverige utomlands för att undersöka vilka uppfattningar människor i andra länder har om Sverige. I den här rapporten studeras Sverigebilden bland företrädare för näringslivet i Norden, Tyskland, UK, USA och Frankrike.