Svenska institutet arbetar för att attrahera talang till Sverige och för att höja Sveriges attraktionskraft som kunskapsnation och studiedestination.
Filmen från Study in Sweden-teamet producerades i samarbete med Most Alice och riktar sig mot internationella studenter som sitter inför ett av livets avgörande beslut – var man ska studera. Med filmen vill SI särskilt locka de som är öppna för de progressiva värderingar och den livsstil som gör Sverige unikt.
– Det är roligt att en svensk myndighet blir prisad i samband med Svenska Designpriset. Vi jobbar hårt för att ligga i framkant, inte minst inom digital kommunikation, och det här är ytterligare ett tecken på att vi lyckas med det, säger Madeleine Sjöstedt, generaldirektör Svenska institutet.
Här kan du se silverfilmen: Choose Equality | Choose Freedom | Study in Sweden
Läs mer om Sverige som Studiedestination på studyinsweden.se
Läs mer om alla pristagare på designpriset.se
Teamet bakom Study in Swedens varumärkesfilm: Yan Wang, Doug Washburn, Hannah Maxwell, Xin Dai och Kristina Pernevill