Silver till SI i Svenska Designpriset

För andra året i rad fick SI under Designprisgalan en utmärkelse. Denna gång i form av ett silver i kategorin Rörlig bild/Film - Reklam. Priset gick till den varumärkesfilm som SI tagit fram för att främja Sverige som studiedestination.
Svenska fjällen vintertid

Svenska institutet arbetar för att attrahera talang till Sverige och för att höja Sveriges attraktionskraft som kunskapsnation och studiedestination.

Filmen från Study in Sweden-teamet producerades i samarbete med Most Alice och riktar sig mot internationella studenter som sitter inför ett av livets avgörande beslut – var man ska studera. Med filmen vill SI särskilt locka de som är öppna för de progressiva värderingar och den livsstil som gör Sverige unikt.

– Det är roligt att en svensk myndighet blir prisad i samband med Svenska Designpriset. Vi jobbar hårt för att ligga i framkant, inte minst inom digital kommunikation, och det här är ytterligare ett tecken på att vi lyckas med det, säger Madeleine Sjöstedt, generaldirektör Svenska institutet.

Här kan du se silverfilmen: Choose Equality | Choose Freedom | Study in Sweden

Läs mer om Sverige som Studiedestination på studyinsweden.se

Läs mer om alla pristagare på designpriset.se

Teamet bakom Study in Swedens varumärkesfilm: Yan Wang, Doug Washburn, Hannah Maxwell, Xin Dai och Kristina Pernevill