Syftet med inspirationsdagen är att inspirera samt stödja personer som arbetar med internationell marknadsföring och rekrytering i deras professionella utveckling.

Registrering

Registrera dig via länk här. Registreringen är gratis och det är först till kvarn-principen som tillämpas. Eventet är öppet för personal vid svenska universitet/högskolor och myndigheter.

Tid: 9:30-16.00, följt av mingel

Plats: Kungliga myntkabinettet, Slottsbacken 6, Stockholm. Rum: Flygelsalen

Program

09.30             Välkomna
09.45             Uppdateringar från Study in Sweden-teamets marknadsförings- och rekryteringsaktiviteter
10.30             Fika
11.00             ”Marketing automation” för marknadsföring av högre utbildning, Phil Taza, Higher Education Marketing
12.15             Lunch
13.30             Lärdomar från digitalt kommunikationsarbete i Kina, Xin Dai, Svenska institutet
14.10             Fika
14.40             Vikten av användarupplevelsen i digitala kanaler, Flemming Lund Blixt, Adobe Experience Cloud
15.40             Frågor och avslut
16.00             Mingel

Frågor?
Kontakta amanda.nilssonbognar@si.se