Lediga tjänster

SI är en myndighet med uppdrag att skapa intresse och förtroende för Sverige utomlands. Vi erbjuder en arbetsplats som präglas av samarbete, nytänkande och förtroende. Vi är en innovativ och lyhörd myndighet där vi vågar testa nya saker och tar vara på erfarenheter och kompetenser.
En man och två kvinnor står vid ett bord i kontorsmiljö. Kvinnan i mitten har en laptop framför sig och samtliga betraktar skärmen. Personerna är i olika åldrar, ser ledigt klädda och glada ut.

Ansökningar

Om du hittar en tjänst som intresserar dig i listan nedan, klickar du på tjänsten för mer information och för att göra din ansökan. I din ansökan bifogar du ditt CV och personliga brev. Övrig dokumentation ber vi om vid behov.

När du registrerar dig i vårt rekryteringssystem får du en personlig kandidatsida med översikt över dina ansökningar och vilken status de har. När vi tagit emot din ansökan får du en bekräftelse via e-post.

Observera att vi tyvärr inte tar emot spontana ansökningar utan hänvisar till de lediga tjänster som vi har publicerade. Du kan även lägga prenumerationer på intressanta tjänster eller på de delar av verksamheten du vill få mail om när de publiceras.

Välkommen med din ansökan!

Beslut om tillsatta tjänster

 

 

 

 

 

 

 

 

Överklagan
En tillsättning kan överklagas inom tre veckor från och med det datum
som beslut om anställning anslagits här. Överklagan skickas som e-post till [email protected]
eller via brev till Svenska institutet, Box 9, 121 21 Johanneshov.

Det är viktigt att det framgår vilket beslut som överklagas. Ange därför beslutets
diarienummer. Det ska även framgå vilken ändring av beslutet du vill ha och skälen
till detta. Din överklagan vidarebefordras till Statens överklagandenämnd för prövning.