Criteria: Europa

Svenska institutet har undersökt bilden av Sverige i Ungern. Attraktionskraften för Sverige i Ungern har ökat de senaste åren trots att medier i Ungern ofta har lyft samhällsutmaningar i Sverige.
Bilden är ett rapportomslag och visar en stadsdel i Malmö.
Läs mer om “Bilden av Sverige i Ungern”
Bilden är ett rapportomslag och visar en stadsdel i Malmö.

Bilden av Sverige i Ungern

Svenska institutet har undersökt bilden av Sverige i Ungern. Attraktionskraften för Sverige i Ungern har ökat de senaste åren trots att medier i Ungern ofta har lyft samhällsutmaningar i Sverige.
Läs mer om “Bilden av Sverige i Polen”
Bilden är ett rapportomslag och visar två personer stående vid ett hav

Bilden av Sverige i Polen

Svenska institutet har undersökt bilden av Sverige i Polen. Sveriges attraktionskraft bland polacker är lika stark som tidigare. Samhällsutmaningar har utgjort en tydlig del av mediebilden av Sverige, men en...
Läs mer om “Bilden av Sverige i Ukraina”

Bilden av Sverige i Ukraina

Svenska institutet har undersökt bilden av Sverige i Ukraina. Bilden av Sverige är positiv i den ukrainska allmänhetens ögon, trots att få har direkt erfarenhet av Sverige. Sveriges militära och...
Läs mer om “Bilden av Sverige i Norden 2024”

Bilden av Sverige i Norden 2024

Rapporten om bilden av Sverige i Norden 2024 visar att kännedomen om Sverige har ökat i de nordiska länderna. Studien, som kombinerar medieanalys och undersökningar bland allmänheten, ger en varierad...
Läs mer om “Bilden av Sverige på västra Balkan”
Ung kvinna som tittar ner i sin mobil.

Bilden av Sverige på västra Balkan

På västra Balkan är kännedomen om Sverige hög och uppfattningen om vårt land mycket positiv. En starkt bidragande orsak till den positiva Sverigebilden är att en allmänhet på västra Balkan...