Criteria: Europa

Denna studie syftar till att undersöka bilden av Sverige hos näringslivet på några av Sveriges viktigaste marknader och Sverigebildens betydelse för internationell handel och utlandsinvesteringar
Made in Sweden
Läs mer om “Bilden av Sverige i Central- och Östeuropa”
Kayaking

Bilden av Sverige i Central- och Östeuropa

Alla länder i studien förenas av att bilden av Sverige är god. Trots ländernas stora olikheter förknippas Sverige, enligt ett känt och sammanhållet mönster, med positiva egenskaper som stabilt och...
Läs mer om “Bilden av Sverige i Norden”
Clam farming

Bilden av Sverige i Norden

Sverige ses i de andra nordiska länderna som ett modernt, öppet välfärdsland, med hög levnadsstandard och som präglas av jämlikhet. Samtidigt finns det ett ifrågasättande av hur Sverige utvecklas och...
Läs mer om “Bilden av Sverige i Ryssland”
Hiking in the High Coast

Bilden av Sverige i Ryssland

Kännedomen om Sverige är låg, men bilden av Sverige är stabilt positiv. Sverige associeras med attribut som modern, vacker och stabil. Sverige har också en dragningskraft, särskilt bland unga. Intresset...